Greseli facute de incepatori in sport

Acordă o notă articolului
(2 voturi)

In acest articol va vom prezenta o lista de greseli pe care in special persoanele incepatoare in sport le fac, dar de la care nici cei mai avansati nu sunt scutiti. Nu vom vorbi numai despre fitness, pentru ca nu doar fitness-ul este un sport, si consideram ca fitness nu este raspunsul tuturor intrebarilor!

Asadar, ai decis ca vrei sa incepi sa faci mai multa miscare, mai mult sport. Motivul? Evident acesta variaza de la persoana la persoana:

- unii vor sa slabeasca;

- altii vor sa arate mai bine si sa isi dezvolte masa musculara;

- altii pentru relaxare, recuperare sau pentru ca vor sa incerce ceva nou, sa invete ceva nou (cursuri de inot, cursuri de balet, cursuri de dans etc.);

- altii pentru socializare si petrecerea timpului liber intr-un mod cat mai placut, intr-un ambient placut;

- altii pentru sanatate (recuperare dupa un accident, aparat cardio-respirator etc.);

- altii pentru imbunatatirea conditiei fizice, a tonusului fizic si psihic si marirea poftei de viata;

- altii pentru ca vor sa se lase de fumat, baut sau alte tabieturi nocive;

- altii pentru ca vor sa isi invinga diferite temeri si inhibitii: teama de apa, teama de bataie, teama de inaltime, etc.

 

Deci, revenind, la ce anume trebuie sa fim atenti cand facem sport?

- in primul rand sa nu fortam din prima! sa nu "rupem" de la primul antrenament! rezultatele se obtin in timp, prin constanta si perseverenta! aceasta este singura cale;

- orice antrenament, orice activitate sportiva incepe cu o incalzire generala de 10-15 minute!!! (astfel intram in rimt, ne adaptam pentru efort, ne incalzim toti muschii si evitam intinderile sau rupturile)

- sa incepem totul gradat: putine repetitii, greutati mici, si usor usor sa marim pana in punctul in care ne simtim confortabil;

- daca dorim o dezvoltare musculara armonioasa, sa incercam sa lucram cat mai multe grupe musculare la un antrenament! (recomandam antrenamente cu durata de la 30 minute la 1:30 ore, functie de timpul fiecaruia)

- lucrati cu pauze! s-a marit pulsul, respiratia s-a accentuat, ati obosit, este normal, faceti pauza pana cand simtiti ca puteti iarasi continua; este foarte important acest lucru indiferent despre ce activitate sportiva este vorba: inot, fotbal, fitness, aerobic, karate, escalda, samd.

- atunci cand incercati o miscare noua cel mai bine este sa va informati! intrebati un instructor sportiv sau un antrenor cu experienta, pentru ca altfel puteti face ceva gresit si afecta coloana vertebrala, sau va puteti accidenta: rupturi, intinderi, entorse, etc.

- evitati miscarile brusce si greutatile foarte mari! sau daca le faceti mare-mare atentie la coloana! si incercati sa fiti supravegheat de 1-2 parteneri de antrenament sau instructori!

- mare atentie pentru cei care vor sa slabeasca sau sa dezvolte masa musculara rapid! un efort prea mare (mult cardio sau greutati prea mari) va vor epuiza psihic! nu veti gasi placerea, antrenamentele vi se vor parea o corvoada, nicidecum o placere! si, in plus, mai riscati si un stop cardiac sau cine stie ce alte accidente grave, lesinuri etc.!

- cautati sa faceti sport din placere! daca mereu veti trage de voi veti obosi, daca nu fizic, sigur psihic! va veti satura si nu veti vrea sa mai auziti de sport iarasi!

- inainte de antrenament mancati bine, beti bine: o masa copioasa are nevoie cam de 1:30 - 2 ore pentru digestie! daca nu aveti timp de o masa copioasa, atunci niste fructe (banane, pere etc) sau un sandwich etc care sa se digere rapid; nu este o placere sa faci sport cu burta plina de mancare sau lichide!

- faceti un efort adaptat mesei pe care ati luat-o, pentru ca din ea aveti energie! daca nu mancati bine si nu beti bine, dar faceti efort mare, veti consuma din muschi, veti slabi si va veti dezhidrata...daca mancati mult si faceti putina miscare, stiti si voi, apar surplusurile pe ici pe colo...asadar, regula: ceea ce intra, trebuie sa fie o parte absorbit in organism, si restul consumat si elinimat;

- antrenamentul trebuie sa se incheie cu 5-15 minute de relaxare, revenire dupa un efort sustinut, adica stretching; graficul de intensitate al unui antrenament trebuie sa semene cu curba lui Gauss, cu un clopot - incepe incet, creste usor, atinge maximul, coboara incep, revine la normal;

- daca folositi suplimente nutritive sau medicamentatie, mare grija in administrarea lor! discutati cu un medic sau nutritionist! noi recomandam calea naturala...cea mai simpla si cea mai sanatoasa!

Cum spuneam si intr-un alt articol, sportul inseamna mai mult decat simpla miscare Smile Faceti sport inteligent, cu placere si bucurati-va de rezultatele pe care vi le aduce in atat de multe planuri!

Articole similare: « Sport la birou
sus