Cursuri de inot bazinul Dinamo Bucuresti

Acordă o notă articolului
(1 votează)

Suntem instructori de inot tineri, certificati MTS (Ministerul Tineretului si Sportului) si FRSPT (Federatia Romana Sportul pentru Toti), avand o experienta de peste 5 ani de predare cursuri de inot pentru copii si adulti din Bucuresti. Sustinem cursurile de inot in sector 1, dar ne adresam si doritorilor din sector 2 respectiv sector 3, avand locatia bazinului aproape de metrou. Lucram atat in grup restrans (maxim 5 persoane) cat si individual. Cursurile de inot sunt dedicate atat incepatorilor (copii sau adulti) cat si celor care doresc sa se perfectioneze. Mai multe despre noi si cursurile noastre de inot pe www.cursuriinotbucuresti.ro

 

Metodologie cursuri inot:

Pentru însușirea tehnicii corecte a înotului se recomandă respectarea și trecerea prin etapele fundamentale de învățare a înotului:

A.  Acomodarea subacvatică (exercitii de respiratie)

B.  Poziţii de plutire şi alunecare

C. Mişcarea de înaintare cu ajutorul picioarelor

D. Mişcarea de înaintare cu ajutorul braţelor

E.  Coordonarea globală (braţe, picioare, respiraţie – tehnica de concurs)

Primele două etape (acomodarea subacvatică, poziţii de plutire şi alunecare, în care sunt incluse şi respiraţia acvatică şi deplasările prin apă, prin înot rudimentar) formează etapa de iniţiere în învăţarea înotului.

Celelalte trei etape (mişcarea de înaintare cu ajutorul picioarelor, mişcarea de înaintare cu ajutorul braţelor, coordonarea globală) formează etapa învăţării procedeelor tehnice de înot.

Faptul ca lucram cu putine persoane la cursurile de inot ne da avantajul de a ne ocupa de fiecare in parte: nu vom forta cursantul, nu ne vom grabi ci vom avea grija, rabdare si vom fi langa el in apa pentru a-l ajuta de fiecare data.

Beneficiile fizice ale practicarii inotului la copii:

  • dezvoltare fizică armonioasă,
  • creşterea rezistenţei organismului faţă de anumite boli,
  • îmbunătăţirea indicilor funcţionali,
  • creşterea condiţiei fizice şi obţinerea unei stări de bine,
  • inima şi plămânii funcţionează mai eficient în alimentarea corpului cu oxigen, şi astfel oboseala nu apare atât de uşor,
  • sistemul muscular devine mai puternic, creşte capacitatea de contracţie şi relaxare a muşchilor,
  • dezvoltarea sistemului muscular influenţează pozitiv atitudinea, postura individului,
  • postura corectă influenţează o solicitare minima a muşchilor, oaselor şi articulaţiilor,
  • postura defectuoasă conduce organismul la solicitări suplimentare, generează dureri de spate, oboseală.

Beneficii psihice:

  • înlătură stress-ul şi tensiunea la care este supus individul în activitatea zilnică,
  • creşte încrederea în forţele proprii,
  • sunt înlăturate stările de anxietate,
  • dezvoltă curajul, voinţa, capacitatea de autodepăşire,
  • activitatea desfăşurată este o continuă provocare, înlătură plictiseala, este stimulatorie, devenind în final, amuzantă, favorizând o gândire pozitivă, optimistă,
  • somnul devine mai liniştit, persoana se simte mai odihnită,
  • dispar semnele de agitaţie şi confuzie mentală,
  • se îmbunătăţeşte capacitatea de relaxare,
  • creşte capacitatea de concentrare,
  • scade starea de nervozitate,
  • se obţine o stare de linişte, de plăcere.

Beneficii sociale:

  • petrecerea în mod util şi plăcut a timpului liber,
  • petrecerea concediului de odihnă în condiţii optime datorită bagajului motric acumulat,
  • creşte capacitatea de comunicare cu alte persoane cu aceleaşi preocupări,
  • se leagă noi prietenii,
  • creşte capacitatea de socializare a individului,
  • creşte capacitatea de organizare a regimului de viaţă.

Din cele expuse se poate trage concluzia că înotul are un caracter universal, este una dintre cele mai complete discipline sportive, contribuie la menţinerea şi dezvoltarea stării de sănătate, din punct de vedere fizic, psihic şi social, poate fi practicat la orice vârstă, indiferent de nivelul fizic posedat, iar persoanele care practică regulat înotul prezintă un risc scăzut pentru afecţiuni cardiace, hipertensiune, obezitate, etc.

Mai multe despre noi si cursurile noastre de inot pe www.cursuriinotbucuresti.ro

 

Bibliografie

  1. Baniaş P. – Abordare interdisciplinară în activitatea de înot terapeutic, Editura Universităţii de Vest, Timişoara, 2007
  2. Maglischo E., Să înotăm chiar şi mai repede, Universitatea de Stat, Arizona
  3. Mureşan E., Înot. Sinteză, Editura fundaţiei România de mâine, Bucureşti, 2000
  4. Thomas D., Înot. Trepte spre succes, Editura Teora, Bucureşti, 1996
  1. Şalgău S. – Tehnica şi metodica procedeelor de înot, Editura Iaşi, 2007
  2. Şalgău S. – Conceptul de adaptare al organismului la efortul specific în înot, Editura iaşi, 2007

Conf. Univ. Dr. Petru Baniaș

Univ. de Vest Timișoara

Galerie de imagini

sus