Plamanii

Acordă o notă articolului
(5 voturi)

Majoritatea oamenilor se gandesc la respiratia lor in trei momente din viata: atunci cand miroase urat (creveti cu usturoi si linguini), atunci cand sunt in pericol (un boa constrictor prin preajma) sau atunci cand abia respira (dupa o ora in sala de gimnastisa sau in noaptea nuntii). In restul timpului se acorda respiratiei la fel de multa atentie ca si dansatorilor din spatele lui Kilye Minogue. Fiind principalul sistem de ventilatie al trupului dvs., este raspunzator pentru aerisirea "casei" si evident ca atata vreme cat functioneaza bine nu ii acordam nici un fel de atentie...



Traim, deci respiram. In sistemul de ventilatie al corpului nostru, plamanii trag aerul inauntru si-l dau afara involuntar. In sistemul de ventilatie al corpului nostru, plamanii trag aerul inauntru si-l dau afara involuntar. Majoritatea oamenilor a ajuns la concluzia ca, daca nu isi polueaza trupul cu substante distructive cum ar fi nicotina sau fumul care iese pe cosul fabricii, atunci sistemul lor respirator ar trebui sa functioneze toata viata. Suna bine, dar este atat de gresit!

In timp ce fumatul si toxinele care exista in mediul inconjurator sunt atacatori foarte puternici pentru sistemul dvs. respirator, mai exista si alti factori care pot schimba felul in care plamanii dvs. inspira oxigen si elimina dioxidul de carbon. Artele martiale, tehnicile de respiratie si un program regulat de activitate cardiovasculare imbunatatesc modul in care respiram.

Fumatul pasiv este unul dintre cele cateva lucruri pe care le poate face un alt om si care vapot imbatrani pe dvs. Daca stati o ora in fumul provenit de la tigarile altora, e ca si cum ati fuma dvs. 4 tigari. Acesta este un motiv ca, in cazul in care convietuiti cu un fumator, sa-l incurajati sa renunte la fumat. Il va ajuta pe partenerul dvs. si va va ajuta si pe dvs! Daca exista vreo schimbare pe care o puteti face pentru a va imbunatati sanatatea si a va face mai tanar, aceasta este! Renuntati la fumat!

Incercati sa va curatati plamanii facand exercitii aerobice in aerul racoros al diminetilor insorite de vara. Respirand profund face practic un masaj al organelor interne. Inspirati cat mai lung, umpleti abdomenul sau pieptul cu aer, mentineti cateva scunde aerul apoi expirati profund pana cand tot aerul este dat afara. Repetati procedeul in diferite pozitii: intins pe o saltea, in usoara arcuire a corpului spre stanga sau dreapta, in pozitia lotus pe o pajiste sau in vaful unui munte! Profitati de aerul curat.

Respiratia adanca este ca un fel de mini meditatie, iar din punctul de vedere al longevitatii, este un foarte important reductor al stresului. Recomandarea medicilor!? Respirati adanc de 10 ori dimineata, de 10 ori seara si de cate ori aveti nevoie in timpul agitatiei de pete zi. Daca respirati profund in perioadele de tensiune va veti calma mai usor si veti actiona, fie mintal, fie fizic, la un nivel mai inalt.


Nota:
Aerul este totul: el va da putere; cu ajutorul lui stingeti lumanarile de pe tort. El gadila ureche iubitei. El va da viata.

Sursa: "Tu, ghid de functionare" de Dr. Michael F. Roizen

Galerie de imagini

  • Image folder specified does not exist!
  •  
sus