Sfatul medicului (9)

Mersul si alergatul sunt cele mai des intalnite exercitii fizice pe care omul le face de-a lungul vietii sale, cele mai naturale. Ne folosim atat de mult picioarele de-a lungul unei zile incat doar seara constientizam, atunci cand avem dureri de calcai, cand ne simtim gambele obosite sau ne dor tibiile.

Scutirea omului de anumite eforturi, datorita dezvoltării tehnicii și a științei, cât și apariția numeroaselor activitați și meserii ce implică munca la birou, inclusiv a orelor suplimentare, au dus la extinderea sedentarismului omului modern. Aceasta a atras după sine, bineînțeles, efecte negative:

In acest articol va vom prezenta o lista de greseli pe care in special persoanele incepatoare in sport le fac, dar de la care nici cei mai avansati nu sunt scutiti. Nu vom vorbi numai despre fitness, pentru ca nu doar fitness-ul este un sport, si consideram ca fitness nu este raspunsul tuturor intrebarilor!

Majoritatea oamenilor au coloana vertebrala atat de deformata, incat corectarea dereglarilor necesita mult timp si multa rabdare. Durerea nu trece atat de repede pe cat ne-am dori. Cu toate acestea, totul poate fi corectat. Trebuie sa ne facem obiceiul de a ne ingriji de sanatatea noastra si sa intelegem ca suntem singurii responsabili de propriul corp. Pentru a ne mentine coloana vertebrala puternica si sanatoasa, este necesar sa dormim pe o saltea si pe o perna tari, si sa urmam un program zilnic de exercitii.

Multi scolari sunt corigenti la capitolul sanatate, avertizeaza medicii. Sedentarismul, alimentatia haotica, pozitia incorecta la birou sau un ghiozdan prea greu in spate afecteaza sanatatea copiilor nostri. Si nu este vina lor la aceasta varsta, ci a parintinlor care nu sunt informati!

Ca nici un alt mamifer de pe acest pamant, oamenii merg in doua picioare. Organismul nostru se comporta ca o baterie cu sarcina pozitiva in partea superioara, incluzand capul, si cu cea negativa in partea inferioara a corpului si in picioare. Primim incarcatura pozitiva de la Univers si cea negativa de la Pamant. Cu cat este mai crescut fluxul de energie, cu atat suntem mai sanatosi si mai robusti.

Pentru a fi in forma optima si a duce o viata mai sanatoasa si mai lunga, in programele dvs de sport ar trebui sa lucrati toti muschii corpului prin exercitii cardiovasculare (plimbare, inot, ciclism, alegare, dans, aerobic, step, tenis, baschet samd), echilibru (rotatii, pivotari, rostogoliri, mers pe bara etc.), flexibilitate (intinderi, yoga, pilates) si forta (aparate cu greutati, folosind doar greutatea corpului, benzi elastice etc.)

Pagina 1 din 2